Neyi aramak istiyorsunuz?

×
ANASAYFA ETKİNLİK TKV. KÜLTÜR SANAT YAŞAM AYLİN GÜRSOY'LA VIP SOHBETLER AS AKADEMİ AS CLUB AS TV IN ART
KURUMSAL
DEVLET OPERA VE BALESİ
www.devoperabale.gov.tr


DON KİŞOT


Sahneye Koyan Ve Düzenleyen: Ayşem Sunal Savaşkurt

Orkestra Şefi: Roberto Gıanola

Müzik: L. Mınkus

Koreograf: M. Petıpa

Dekor Tasarımı: İsmail Dede

Kostüm Tasarımı: Gizem Betil

Işık Tasarımı: Önder Arık

 

OYUNCULAR

Kitri: Gizem Atik Tuncay, Berfu Elmas, Büşra Ay,  Melike  Koper,

Basilio: Melih Mertel, Batur Büklü, Olcay Tunçeli, Çağatay Özmen,

Don Kişot: Alkış Peker, Alper Akalin, Egemen Kement

Sancho Panza: Cem Indere, Murat Öztekin

Gamache: Özerk Tozkoparan, Onur Tunay

İki Arkadaş:

Zuhal Balkan, Hüma Ersel  

Maia Ito,   Asena Ökte

M. Özde Eren, Julia Hartmann

Büşra Ay, Berfu Elmas

Zeynep Serpen, Merve Topaldemir

Espada: Olcay Tunçeli, Oliver Spence, M. Nuri Arkan, Çağatay Özmen, Batur Büklü

Mercedes: Deniz Kilinç, Melike Koper, Ebru Cansiz, M. Özde Eren, Julia Hartmann 

Çingenelerin Başı: M. Nuri Arkan, Can Bezirganoğlu, Alican Güçoğlu

Lorenzo: Kerem Kuraner, Ahmet Eroğlu

ve İstanbul Devlet Opera ve Balesi sanatçıları dönüşümlü olarak dans edecekler.



KONUSU

Orta Çağ şövalye hikayelerine saplantı derecesinde meraklı olan Don Kişot, gezgin bir şövalye olmaya karar verir ve yaveri Sancho Panza ile birlikte şehre doğru yola çıkar. Hayalinde aşkını kazanmak istediği Dulcinea vardır.

Hancı Lorenzo, kızı Kitri’yi zengin Gamache ile evlendirmek istemektedir. Oysa Kitri, Basilio’yu sevmektedir. Bu sırada Don Kişot ve Sancho Panza şehre gelir.  Don Kişot, Kitri’yi görür görmez, en sonunda Dulcinea’yı bulduğunu düşünür. Meydandaki şenliğin ortasında Kitri ve Basilio, arkadaşları Espada ve Mercedes’in yardımıyla oradan kaçmayı başarır. Don Kişot ve Sancho Panza da onları takip eder. Gamache ve Lorenzo da vakit kaybetmeden çiftin peşine düşer.

Don Kişot ve Sancho Panza kaçan çiftin bir çingene kampına sığındığını keşfeder. Herkes gecenin romantik atmosferinin etkisindedir. Don Kişot hayallere dalar ve Kitri’nin aslında Basilio’yu sevdiğini anlar. O sırada birden fırtına kopar. Don Kişot bir yel değirmenine saldırır; onu bir canavar olarak algılamıştır. Ancak bu çarpışmanın sonunda sefil bir halde yere yığılır ve kendinden geçer.

Don Kişot büyülü bir rüyaya dalar ve gözünün önünden olağanüstü güzellikte görüntüler geçer. Kitri’yi gene Dulcinea olarak görür. Şafağın sökmesiyle Çingene Kampı’ndan kaçan Kitri ve Basilio’yu Sancho Panza fark eder ve hemen Don Kişot’u uyandırır. O sırada kampa varan Lorenzo ve Gamache onlara Kitri’yi sorar. Genç aşıklara sempatiyle bakan Don Kişot, Lorenzo ve Gamache’ı kasıtlı olarak yanlış yönlendirir. Ancak Sancho Panza ikiliye bilinçsizce doğru yolu gösterir.

Kitri ve Basilio her ne kadar saklanmaya çalışsa da, sonunda yakalanır. Lorenzo, kızından Gamache’ın ilgisine karşılık vermesini ister. O sırada Basilio sahte bir “intihar” sahnesi yaratır. Kitri bunun bir oyun olduğunu anlayınca, Don Kişot’a Basilio ile evlenmek istediğini söyler ve konuyla ilgili Lorenzo’yu ikna etmesini rica eder.  Bir anda Basilio “hayata” döner!  Düğün hazırlıkları için herkes coşkuyla oradan ayrılır.

Halk çiftin evliliğini kutlamaktadır. Don Kişot da çiftin evlenmesinden dolayı mutludur. Onlara samimi bir biçimde veda ederek, yeni maceralara doğru yola koyulur. 


TEMSİLLE İLGİLİ

İstanbul Devlet Opera ve Balesi, Miguel de Cervantes’in aynı ismi taşıyan romanından seçilmiş bazı bölümlerden esinlenilerek bale sahnesine taşınan Don Kişot balesinin prömiyerini 24 Şubat akşamı gerçekleştirdi.

Ludwig Minkus’un bestesiyle Marius Petipa tarafından ilk kez 1869 yılında Moskova’da Bolşoy İmparatorluk Tiyatrosu’nda sahnelenen eser, müziklerindeki melodi zenginliği, İspanyol kültürünün renkli ve heyecan verici etkisinin uyumlu birlikteliği ile klasik bale dünyasının en pırıltılı ve ihtişamlı eserlerinden biridir.

İlgili Başlıklar

SOSYAL MEDYA